Uitslag van de test: waar klik jij op?

Wat kreeg ik een hoop reacties op mijn headertest! Ik heb deze test ook op Pulse (LinkedIn) geplaatst en daar ontving ik de meeste reacties (omdat ik die link in mijn nieuwsbrief heb gebruikt).
Dank  je wel iedereen die heeft gereageerd en feedback of suggesties heeft gegeven. En als je een test doet, moet je natuurlijk ook de uitslag publiceren. Dat is interessant en leerzaam.

In onderstaande grafiek kun je zien welke header het meest aansprak. Hierin staat A voor allen (iedereen dus), M voor mannen en V voor vrouwen. Het leek mij interessant om te kijken of mannen een andere header beter vinden dan vrouwen, daarom heb ik hier in de grafiek onderscheid in gemaakt.

test-waarklikjijop-grafiek

Zoals je kunt zien springt header 1 eruit. Die vindt iedereen eigenlijk gewoon de beste. Ongeveer de helft van de mensen heeft header 1 gekozen en iets meer mannen dan vrouwen.

Header 3 staat op de 2e plaats en header 2 en 4 op een gedeelde 3e plaats. Als we apart naar mannen en vrouwen kijken is de volgorde iets anders.
Voor de mannen is het : header 1, header 2, header 3.
Voor de vrouwen: header 1, header 3/4, header 2.

Header 1

Dit was header 1:

1

Enkele reacties op header 1:

  • Focus is heel belangrijk, om niet te verzanden in allerlei andere zaken. Daarna kun je hier duidelijk een structuur in aanbrengen.
  • Ondernemers zijn vaak met duizend dingen tegelijk bezig, focus en structuur geeft ze groei.
  • Heel herkenbaar, hier heb ik het gevoel dat je mij aanspreekt.
  • Omdat je als ondernemer vaak zoveel gedachten en ideeën hebt, maar waar te beginnen?
  • Een heldere omschrijving en duidelijk doel.
  • Geeft aan dat als je leert focussen je ook meer bereikt.
  • Gewoon omdat het een belofte doet die werkelijkheid kan worden.

Header 2

Bij header 2 zijn de mannen duidelijk in de meerderheid (33% M, 9% V). Ik ben dus benieuwd of het vooral ‘aan de slag’ of ‘succesformule’ is wat de mannen aanspreekt?
Dit was header 2:

2

En enkele reacties op header 2:

  • ‘aan de slag’ aan het begin van de zin, dan denk ik meteen: ha actie, vertel, wat gaan we doen.
  • Je kent je eigen vaardigheden maar hoe zet je die in voor je eigen bedrijf.
  • Lekker concreet, de rest vind ik net iets te vaag.
  • Zakelijk en spreekt direct aan.

Header 3 en 4

Bij header 3 en 4 zijn de vrouwen in de meerderheid; header 4 is door geen één man gekozen! Ik heb het vermoeden dat dat komt door de ondertitel ‘meer omzet, meer vrijheid, gelukkig leven’. In een van de reacties is te lezen dat ‘gelukkig leven’ een soort van vrouwenterm is.

Dit was header 3:

3

Enkele reacties bij header 3:

  • De titel geeft het verschil aan, de ondertitel drie belangrijke resultaten.
  • Omdat de combinatie van omzet, vrijheid en een gelukkig leven een bijna ‘perfecte’ combinatie is.
  • Geeft snel inzicht in het doel wat je ermee kunt bereiken.

Dit was header 4:

4

Reacties op header 4:

  • Alle woorden daar zeggen mij het meest, zijn helder en aansprekend, en lijken het minst op de woorden van businesscoaches (waar je op het net door overspoeld wordt).
  • Duidelijk en zet aan tot actie!
  • De titel pakt mij op mijn ondernemersgeest – het is concreter dan de eerste titel.

Conclusie

Mijn conclusie is dat ik header 1 voorlopig gerust kan gebruiken. En als ik zo’n header voor Facebook adverteren zou gebruiken, zou ik ook best eens kunnen afwisselen (en gerichte doelgroepbepaling doen). Afwisseling in advertenties is natuurlijk ook een goede manier om je advertentie te testen.

Opvallend vind ik dat mannen niet of nauwelijks kiezen voor header 3 en 4. Het feit dat alleen vrouwen kiezen voor header 4 zou er mee te maken kunnen hebben dat ze zichzelf (nog) niet als expert zien? Ik weet niet of dat zo is, maar daar ben ik dan uiteraard wel heel erg benieuwd naar! Het is algemeen bekend dat vrouwen bescheidener zijn dan mannen, dus daar kan het mee te maken hebben.

Ik ben heel benieuwd of ik dingen over het hoofd heb gezien? Reageer mag, graag zelfs!

P.S. Het is natuurlijk geen officiële test, met waarschijnlijk te weinig deelnemers, te weinig significante cijfers, etc. Maar toch leuk om te publiceren en zéker leerzaam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *